torsdag 17 juli 2014

Socker suger...

Det ÄR INTE bra!

Jag tränar ju en del, främst med vikter och meningen med träningen är att jag vill ställa upp i någon fitnesstävling framöver.

Att ha problem med sköldkörteln är inte så bra eftersom sköldkörteln styr däribland ämnesomsättningen i kroppen och med träningen och framförallt den diet man ska äta, åtminstone mot slutet av en diet krävs mycket av kroppen.

Man utsätter kroppen lite hårt för att tappa mer fett.

I vilket fall som helst, är jag galen i det som är sött...det kan vara glass, lite digestiv och annat smått och gott som ramlar ner...OBS! Här är det BARA ekologiska produkter som gäller men de innehåller dock socker.

Jag har haft under min menstruation en ökning av blod, så mycket att jag blivit nästintill handikappad av det, detta har ökat under den andra och tredje dagen sen har flödet minskat till normalt igen men just dessa dagar har det varit mer än rikligt.

Jag gjorde en egen undersökning av detta genom att helt strypa tillförseln av socker under en månads tid och gissa vad som skedde?

Full normalt flöde!

Återupptog därefter lite socker i min vardag och vid nästa menstruation blev det exakt samma med otrolig mängd blod under andra och tredje dagen...

Här behöver man inte vara speciellt begåvad att förstå att socker inte är bra! Så nu ska jag helt och totalt utesluta denna "drog" ur min kost...

kan man ju undra vidare vilka fler symptom och biverkningar socker ställer till med?

Annat jag märkte av genom att utesluta socker är att energin ökar i kroppen, du är inte lika trött!

Jag vill dock markera att med socker menar jag allt, sötningsmedel i alla former...

Ska man äta något med socker i så använd honung eller råsocker...

Ät så mycket från grunden som möjligt! Det är otroligt viktigt. Ju mer naturligt desto bättre och lättare för kroppen att omvandla det till energi och näring.

När man väl börjar att tänka till och fokusera på de  bästa råvarorna inser man snabbt att det  inte är  mycket man kan handla hem från mataffären...

Nojjigt? Nej, det tycker jag inte utan tvärtom!


Hörs!









2 kommentarer:

  1. Det som minskar mitt sötsug är kalcium. Hade även ett eksem vid munnen som försvann när jag ökade på mitt kalciumintag.

    SvaraRadera
  2. Det som minskar mitt sötsug är kalcium. Hade även ett eksem vid munnen som försvann när jag ökade på mitt kalciumintag.

    SvaraRadera